50.000 de euro pe luna de la Dragnea! PSD plateste jurnalisti celebri din bani publici

In: Media PLAN

Newsweek România publică, vineri, sumele pe care le-ar fi încasat mai mulți ziariști, analiști și sociologi de la PSD din banii încasați de partid la stat drept subvenție. În fruntea listei figurează ziaristul Doru Bușcu, de la Cațavencii, cu cele mai mari sume, despre care jurnaliștii de la Newsweek susțin că le-ar fi încasat de la PSD prin intermediul unor firme de consultanță. Doru Bușcu neagă însă și susține că e vorba despre simple contracte comerciale și că nu susține partidul lui Dragnea, deși în spațiul public mai multe voci susțin acest lucru. ”Dacă găsiți o singură propoziție de susținere, atunci, da! Poate că oamenii sunt masochiști, să își dorească să fie criticați, și pentru lucrul ăsta să facă contracte”, a declarat Bușcu.

Redăm mai jos un fragment relevant din ancheta Newsweek.ro

„Cațavencul”, campion la contracte de consultanță. Pe primul loc la capitolul „încasări de la PSD” stă Doru Bușcu, consultantul cel mai intim al lui Dragnea. În timpul liber, el se dă și editorialist la gazeta de satiră „Cațavencii”. Însă banii serioși, pentru vila din Dorobanți și mașinile de lux, nu vin din leafa de „jurnalist”, ci din plata serviciilor de consultanță prestate pentru PSD.

Antrenat în „afaceri” de Sorin Ovidiu Vîntu, Doruleț, cum îl alinta fostul lui mogul, deține două firme: Lafix Media SRL și Mediadraft SRL. Prima funcționează de ani buni, a doua a fost înființată în primăvara acestui an. În Lafix Media SRL, Bușcu deține părți sociale împreună cu soția (el are 80%), în vreme ce Mediadraft SRL este integral a lui.

Singurele surse de venituri ale celor două firme sunt contractele încheiate cu alte două firme: Kirchhoff Consult SRL, deținută de Horia Mihălcescu (până de curând, șeful comunicării lui Dragnea și soțul unei deputate PSD) și International Brand Consultants SRL, controlată de apropiați ai fostului ministru Vasile Dîncu.

Între 17.000 și 52.000 de euro lunar pentru Bușcu. Din iulie 2016 și până în prezent, PSD a virat în contul Kirchhoff Consult SRL suma totală de 1.557.067 lei, echivalentul a 338.000 de euro. La rândul său, firma lui

Doru Bușcu, Lafix Media SRL, a încasat de la firma lui Mihălcescu peste 2 milioane de lei, echivalentul a 440.000 de euro. În medie, asta înseamnă 17.000 de euro pe lună, adică aproape 600 de euro pe zi pentru „cațavencul” lui Dragnea.

De ce ar plăti o firmă de consultanță politică 17.000 de euro lunar către firma unui jurnalist? Mihălcescu, personal, nu are nevoie de nici un fel de serviciu de la Bușcu. Dragnea, însă, are.

Între octombrie 2017 și aprilie 2018, același „jurnalist” a mai primit de la Kirkhhoff Consult SRL un mizilic de 73.785 de lei, dar pe cealaltă firmă, Mediadraft SRL.

Pe aceeași firmă, în ultimele șase luni ale acestui an, a mai primit încă 1.139.632 de lei, adică aproape 250.000 de euro, de la International Brand Consultants SRL, controlată de apropiații lui Dîncu. Adică peste 35.000 de euro pe lună.

Practic, timp de o jumătate de an, Bușcu a încasat, lunar, 17.000 de euro pe o firmă și 35.000 de euro pe alta. Un total, deci, de 52.000 de euro pe lună. O sumă care poate părea exorbitantă, dar, ce-i drept, a fost un an greu pentru Dragnea și consultanții lui.
Bilanțurile firmelor lui Bușcu arată că, de fapt, toate încasările sunt din banii proveniți de la PSD. Sau, cu alte cuvinte, Bușcu face bani doar cu partidul de guvernământ!

  • Pentru Newsweek România, însă, Bușcu are altă variantă: „Am contracte cu firmele astea. Am contracte vechi cu firmele astea. Nu am nici o legătură cu alte contracte. Vedeți voi pe undeva că eu susțin poziția PSD? Păi, firma cu care lucrez eu (Kirchhoff – n.r.) are clienți comerciali. Contractele noastre sunt pe clienți comerciali. Nu e treaba voastră care este obiectul acestor contracte. Sunt contracte care presupun activități de publicitate și asta e. Mihălcescu este căsătorit cu Carmen Mihălcescu care a fost în tabăra puciștilor. Adică, sunt niște lucruri la care, dacă vă uitați, o să vedeți că lucrurile stau invers. Atenție la raportul dintre lucruri. Există contracte comerciale și opțiuni politice. Sunt lucruri diferite. Există un istoric al relațiilor mele cu firma Kirchhoff destul de vechi care nu are legătură cu PSD. Eu știu că de multă vreme toată lumea spune că îi ajut (pe pesediști – n.r.) dar, dacă ne uităm pe ceea ce este în spațiul public, lucrurile stau exact invers. Dacă găsiți o singură propoziție de susținere, atunci, da! Poate că oamenii sunt masochiști, să își dorească să fie criticați, și pentru lucrul ăsta să facă contracte.”

Umbra lui Dîncu. La PSD. Cea de-a doua sursă generoasă de venit pentru Bușcu, firma International Brand Consultants SRL, a încasat de la PSD, în perioada mai-octombrie 2018, suma totală de 1.534.375 de lei, adică aproximativ 334.000 de euro.

În acest moment, firma este deținută de un cetățean care se numește Ilie Ștefan. Acesta a și înființat firma, în 2005. Dar, după câțiva ani, i-a cedat-o sociologului Vasile Dîncu, fost ministru și fruntaș al PSD. Conform informațiilor publice, Dîncu a fost acționar al acestei firme doar pe perioada în care a avut un contract gras cu statul, mai exact cu administrația Rezervației Biosferei Delta Dunării. După încheierea contractului, în 2013, firma s-a întors la Ilie Ștefan. Potrivit surselor noastre, acesta este în prezent angajat în cadrul Asociației Române pentru Evaluare și Strategie, nășite de sociologul pesedist.

Și alte firme controlate de Vasile Dîncu prin interpuși au beneficiat de bani de la PSD. IRES (Institutul Român pentru Evaluare și Strategie) SRL, de exemplu, a încasat 1.265.443 de lei din subvenția primită de partid de la stat. Dîncu a fost unic asociat al IRES până la începutul lui 2016. Atunci, și-a cesionat părțile sociale lui Iacob Ovidiu Turcu și lui Cornel-Ioan Hirian. Acesta din urmă era administrator al IRES.

Ca și în cazul firmelor lui Bușcu, bilanțurile firmelor controlate de Dîncu arată că, de fapt, toate încasările provin din vistieria PSD.

Citește pe Newsweek.ro ancheta integral. Vezi lista completa a ziariștilor și analiștilor care ar fi încasat bani direct de la PSD din banii de subvenție

Fara precedent: Dragnea ii cearta pe angajatii Romania TV, care stau cu capul plecat, ca nu invita pe cine trebuie!

In: Media PLAN

Slugarnicie extraordinara la Romania TV fata de presedintele PSD, Liviu Dragnea. „Jurnalistii” care l-au intervievat au ascultat cu capetele plecate cand Dragnea le-a dat indicatii „cum sa faca emisiunile, pe cine sa invite, cum sa prezinte tabelele, cum sa explice, sa nu mai faca harmalaie in studio”.

Observatiile privind modul in care Dragnea s-a comportat fata de cei doi „jurnalisti” au fost facut de catre jurnalistul Dan Tapalaga.

„Ma uit la Romania TV din obligatie profesionala sa vad ce zice Dragnea despre legea pensiilor. Le zice alora cum sa faca emisiunile, pe cine sa invite, cum sa prezinte tabelele, cum sa explice, sa nu mai faca harmalaie in studio ca nu se mai intelege nimic, creionul pentru flipchart scrie prea subtire. Si aia: da sefu’, sa traiti sefu’, facem sefu’, sa stiti ca noi chemam specialisti dar nu vin, dar va invitam pe dvs de cate ori vreti, scheauna unul cu voce plangacioasa.

Se reped apoi la gatul lui ca niste adevarati jurnalisti, pfoai ce lege senzationala, extraordinara, perfecta, cresc pensiile la cer, practic e legea Dragnea, si ala nu, vai, e o lege a Guvernului, care se uita la televizor in frunte cu Olguta si Valcov si le face priteneste cu mana la camera. Guvernul nu exista in peisaj pe tema asta, in afara de el, liderul maxim, iar pe Olguta a pus-o sa-si anuleze conferinta de presa ca sa se umfle de unul singur in pene la televiziunea asta, cum ii zice, practic a lui personala”, a notat jurnalistul pe Facebook.

Sursa: Aktual24.ro

Tariceanu anunta noi legi pentru jurnalisti: Cameramanii nu mai au voie sa filmeze de aproape politicienii!

In: Media PLAN

Parlamentul va avea reguli mai stricte pentru vizitatori şi jurnalişti, urmare a protestului de miercuri, a anunţat preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, după şedinţa Birourilor permanente, scrie news.ro.

Tăriceanu s-a arătat foarte deranjat de ceea ce s-a întâmplat miercuri în Parlament, spunând că sunt funcţionari care probabil nu şi-au făcut treaba.

Preşedintele Senatului a precizat că vor fi reguli stricte atât pentru vizitatori, cât şi pentru jurnalişti, astfel încât cameramanii să nu mai poată să se apropie de parlamentari.

El a spus că au fost mandatate secretariatele generale ale celor două Camere ca, împreună cu comisiile juridice, să propună măsuri.

Câţiva protestatari Rezist s-au aflat miercuri pe holul de la plenul reunit al Parlamentului în timpul discursului premierului Viorica Dăncilă şi au strigat”Justiţie, nu corupţie!”, ”Cuib de hoţi şi de mafioţi””Dragnea nu uita, asta nu e ţara ta”, ei aşezându-se pe jos, pentru a nu fi evacuaţi de către agenţii de pază.

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, şi premierul Viorica Dăncilă au ieşit din sala plenului reunit protejaţi de agenţii de pază, care au făcut un cordon pentru ca protestatarii să nu ajungă în preajma celor doi. Dragnea nu a vrut să discute nici cu jurnaliştii. Preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat că protestul reprezintă o manifestaţie fascistă, afirmând că „aşa a început fascismul şi totalitarismul în Europa”.
Sursa: Digi24.ro

Viorica Dancila, prinsa cu minciuna de presa din Italia, la intalnirea cu Papa Francisc!

In: Media PLAN

Premierul Viorica Dancila a declarat, la Antena 3, ca intalnirea cu Papa Francisc a durat 45 de minute. Insa presa italiana anunta cu totul altceva.

“Am avut emotii foarte mari. Nu este un lucru obisnuit sa te intalnesti cu Papa si sa simti acel fior de emotie prin mesajele date. Intalnirea a durat cam 45 de minute”, a spus Dancila la finalul intrevederii.

Conform site-ului askanews.it, durata intrevederii a fost de numai 24 de minute, adica jumatate din timpul anuntat de premier.

„Mi-a pus intrebari daca in Romania oamenii au credinta, daca exista intelegere intre ordocsi si catolici si i-am spus ca da. M-a intrebat daca am puterea sa duc la sfarsit acest mandat. Am spus ca da. Mi-a spus ca la inceputul anului viitor va veni in Romania (…) Am discutat despre faptul ca sunt prima femeie prim-ministru in Romania, l-a bucurat acest lucru. M-a intrebat cum vad provocarile din Romania”, a mai declarat premierul Viorica Dancila, intr-un interviu pentru Antena 3.

Dragnea, interviu in presa internationala: Intre victimizare in fata legii si oda adusa coruptiei!

In: Dosar&Interviu

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, afirmă într-un interviu pentru The Associated Press că agenţia anticorupţie din România a mers prea departe.

Liviu Dragnea, numit de AP “cel mai puternic politician din România”, crede că, după ce ani de zile politicienii scăpau după ce luau mită, agenţia anticorupţie din România a mers prea departe în urmărirea oficialilor guvernamentali acuzaţi de luare de mită, fraudă şi alte ilegalităţi.

“A fost o perioadă de mulţi ani în care, de obicei, oricine era la putere nu era investigat”, a spus Dragnea, în primul său interviu acordat presei străine de când PSD a câştigat alegerile în 2016. “Am trecut în cealaltă extremă, în care toţi cei care fac parte din clasa politică ar trebui acuzaţi, urmăriţi, investigaţi şi trimişi în judecată”, susţine liderul PSD, conform site-ului AP.

AP aminteşte că Dragnea a fost condamnat în dosarul Referendumului din 2012, fapt ce l-a împiedicat să devină premier, şi că este vizat de asemenea de o anchetă a procurorilor într-un alt caz. Liderul PSD neagă acuzaţiile pentru care a fost condamnat, iar în cel de-al doilea caz susţine că se va lupta “până la final” pentru a-şi dovedi nevinovăţia.

Liviu Dragnea a refuzat să facă speculaţii privind o posibilă candidatură a sa la alegerile prezidenţiale din 2019.

Acuzând agenţia română anticorupţie, Dragnea a menţionat cazul a doi magistraţi importanţi care au fost suspendaţi din funcţie pentru suspiciune de luare de mită, iar patru ani mai târziu aceştia au fost declaraţi nevinovaţi.

“Cine le va da acei ani înapoi?”, a întrebat liderul PSD, potrivit AP.

Liviu Dragnea a adăugat că, în opinia sa, România va găsi treptat “o abordare corectă, legală şi constituţională” pentru a lupta împotriva corupţiei.

PSD instituie cenzura: Jurnalistii, obligati dinainte sa spuna ce intrebari au pentru marii alesi!

In: Media PLAN

Prefectura Arad le-a solicitat jurnaliştilor, joi, să trimită în avans eventualele întrebări pentru ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, care va fi prezent vineri în oraş pe subiectul crizei gunoaielor. În solicitarea trimisă pe mail redacţiilor, Prefectura invocă nevoie de „operativitate şi eficienţă”, însă cererea este una în premieră pentru jurnaliştii arădeni invitaţi la conferinţe de presă.

Biroul de presă al Prefecturii Arad a transmis, joi, o invitaţie jurnaliştilor acreditaţi pe lângă instituţie pentru a participa la o conferinţă de presă, vineri, prilejuită de vizita ministrului Mediului, vicepremierul Graţiela Gavrilescu.

În invitaţie se arată că obiectul vizitei este „situaţia fără precedent creată la nivelul municipiului şi judeţului Arad de operatorul curent de salubritate, SC Retim SA”, respectiv criza deşeurilor menajere adunate pe străzi din cauza intervenţiei ineficiente a operatorului.

În cuprinsul invitaţiei există şi o rugăminte adresată jurnaliştilor, respectiv să trimită în scris întrebările în avans.

„Pentru operativitate şi eficienţă, vă rugăm să ne transmiteţi, la adresa de e-mail principalele puncte de interes pe care publicaţia dvs. intenţionează să le pună în discuţie în prezenţa doamnei ministru”, este cererea Prefecturii.

O astfel de cerere este cu totul nouă pentru jurnaliştii arădeni invitaţi la conferinţe de presă.

Contactaţi de News.ro, reprezentanţii Biroului de presă al Prefecturii Arad au declarat că cererea le aparţine, susţinând că nu vine din partea consilierilor ministrului sau din partea Graţielei Gavrilescu.

Conform Prefecturii, solicitarea către jurnalişti ar avea scopul de a se pregăti din timp temele abordate de jurnalişti, astfel încât aceştia să nu aştepte o documentare ulterioară din partea organizatorilor conferinţei de presă, implicit a ministrului.

Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Arad a cerut, joi, autorităţilor locale să intervină de urgenţă pentru combaterea rozătoarelor şi insectelor care s-ar putea înmulţi excesiv pe fondul crizei gunoaielor şi ar putea provoca epidemii, în timp ce ministrul Mediului, vicepremierul Graţiela Gavrilescu, se va deplasa la Arad pentru a căuta soluţii în problema deşeurilor menajere, care s-au adunat în cantităţi mari pe străzi.

Mass-media din Rusia, mesaj de ultima ora catre populatie: Faceti-va provizii si pregatiti-va de un razboi nuclear!

In: Media PLAN

Presa de stat de la Moscova, cunoscută pentru manipulările pe care le-a făcut în trecut, a început să instruiască populația cum să procedeze în cazul izbucnirii unui război nuclear între Rusia și SUA.

Cap de listă este postul de televiziune de stat Russia 24, care a început să instruiască populația cum să procedeze cu proviziile în cazul izbucnirii unui război nuclear între Rusia și Statele Unite, transmite The Moscow Times.

Un prezentator al emisiunii Vesti 24, care stătea în fața unei fotografii cu un nor nuclear, le-a recomandat telespectatorilor ruși, cu patru zile înaintea atacului asupra Siriei de către SUA susținut de Marea Britanie și Franța, în timpul unui „instructaj de supraviețuire alimentară”, să facă rezerve „mai mari de apă și mai puțin de dulciuri”, pe lângă stocuri de conserve și pungi cu ovăz.

Pe un ecran erau listate mai multe alimente ce ar trebui strânse dar și că e nevoie de 30 de litri de apă pentru consum, prepararea hranei și igienă persoanlă.

„De precizat că panica reală nu este aici, ci dincolo de Ocean”, a spus prezentatorul, oferind o informație care, ce-i drept, este adevărată: vânzările de adăposturi nucleare au crescut de când Donald Trump a devenit președinte.

Postul de știri Russia 24 a mai relatat zilele trecute că s-a creat o isterie despre un al Treilea Război Mondial, înainte să ofere sfaturi de cumpărături „pentru cei care au intrat în panică”: la cumpărăturile pentru dulapul de provizii pentru război să fie evitat dulciurile, pentru că doar cresc pofta de apă. În plus, rușii au fost sfătuiți să strângă cât mai multă apă.

De asemenea, tabloidul Life a publicat joi o serie de sfaturi pentru a supraviețui unui atac nuclear, relatează Meduza.io, un portal de știri despre Rusia. Ca și Russia 24, ziarul începe cu faptul că este vorba despre „frica și isteria” recente cu privire la începutul unei „apocalipse nucleare”.

Oamenii sunt sfătuiți să se adăpostească la metrou, însă să fie precauți pentru că nu toate stațiile din Moscova și Sankt Petersburg vor face față unui atac nuclear. În articol se precizează că stațiile Admiralteyskaya din Sankt Petersburg și Parcul Pobedy din Moscow se află la cea mai mare adâncime.

De asemenea, publicații și site-uri precum 47news.ru, Fontanka.ru, Moskovsky Komsomolets și Moika78 au avut articole cu sfaturi asemănătoare. Acestea vorbesc și despre adăposturi civile în care pot sta până la 1.200 de persoane și posibilitatea ca acestea să stea până la cinci zile acolo, fiind nevoite să doarmă în schimburi.

Totodată, au fost amintite mai multe anunțuri în care erau scoase la vânzare sau la închiriat buncăre atomice. Astfel, un buncăr precum cel de mai sus poate fi închiriat cu 5.800 de dolari pe lună sau poate fi cumpărat cu 2 milioane de dolari.

Nu este pentru prima dată, însă, când propaganda rusă, sprijinită puternic de media, procedează la inocularea ideii izbucnirii unui nou război mondial. S-a întâmplat și în anii trecuți, când pretextul pentru această ofensivă mediatică a fost tot Siria.

Sursa: Digi24.ro

By: Stefan Mihalache Tags: , , , , , ,

Presa din intreaga lume este la picioarele Simonei Halep: Faceti plecaciuni!

In: International

Publicațiile internaționale scriu la superlativ despre meciul dintre Simona Halep și Angelique Kerber, încheiat cu victoria senzațională a româncei, după un meci cu emoții care a durat 2 ore și 22 de minute. 

„Ciocnirea titanilor”, a prefaţat site-ul oficial al WTA înfruntarea dintre Halep şi Kerber şi cele două jucătoare au respectat aşteptările, cu o luptă dură, intensă, pentru locul din ultimul act al turneului de la Melbourne. A fost partida turneului, prin jocul de înaltă calitate arătat, prin risipa de energie, prin tensiunea ce a atins cote maxime, care au ridicat în picioare spectatorii de pe Rod Laver Arena în picioare şi i-au ţinut cu sufletul la gură. Un meci între cele mai în formă jucătoare din circuit, în acest an, rapide, dispuse la efort şi cu baje de lovituri aproape complete.

„Faceți plecăciuni. Ce meci! Un rollercoaster”, au reacționat pe Twitter organizatorii Australian Open, după finalul partidei. „De neprețuit – așa poate fi rezumat într-un cuvânt această partidă”.

The Field observă că bătălia din finala Australian Open va avea o miză dublă: nici Halep, nici Wozniacki nu au cucerit până acum un titlu de Grand Slam, dar o miză mai importantă este locul 1 mondial.

„Duelul dintre actualul număr 1 mondial şi predecesoarea sa şi-a respectat toate promisiunile. După 2 ore şi 22 de minute de luptă intensă, cu scenarii diverse şi marcate de lovituri halucinante, Simona Halep a făcut ca ierarhia să se respecte şi s-a impus, cu mare efort, în faţa unei excelente Angelique Kerber. Germana a confirmat că a revenit la cel mai bun nivel, dar a cedat în setul trei, depăşită fizic de combatitivitatea adversarei sale”, a notat L’Equipe, care a titrat: „Va exista o nouă regină”.

Cotidianul francez subliniază că Halep a „sufocat-o” pe Kerber la începutul meciului, însă germana s-a revoltat şi a reuşit să revină. „Setul 3 a fost epic, servind pentru meci, Halep a fost întrecută după 26 de lovituri, Halep a reuşit însă că câştige cel mai frumos meci de la Australian Open şi a ajuns în prima sa finală la Melbourne”.

L’Equipe reaminteşte că niciodată o jucătoare nu a câştigat Openul Australiei după ce a salvat mingi de meci în două întâlniri diferite: „Or Halep, miraculoasă cu Kerber, salvase deja trei în faţa lui Lauren Davis, în turul trei!”

„Într-un meci extrem de dificil, Halep, numărul 1, s-a impus contra germanei Angelique Kerber, numărul 16 mondial. Pentru prima sa finală la Melbourne, Halep, care a salvat două mingi de meci, va evolua cu daneza Caroline Wozniacki, a doua favorită”, a notat Le Figaro.

BBC scrie că Simona Halep a învins-o pe Kerber într-un meci extrem de entuziasmant, pentru a ajunge în prima sa finală la Australian Open. Sursa citată subliniază că Angelique Kerber a părăsit arena Rod Laver în aplauzele spectatorilor, în timp ce Halep s-a aşezat pe scaun, cu mâinile şi picioarele tremurânde. „A dat totul”, a precizat BBC.

Sursa: Digi24.ro

Cum e vazuta Romania in presa internationala, in ultimele zile: O tara unde infractorii, violatorii si pedofilii au ajuns in Parlament!

In: ACTUALITATE, International

PSD operează modificări la Legile Justiției fără a avea aviz de la Judecători sau Comisia de la Veneția. Nu este o surpriză că americanii de la Huffington Post spun că România va deveni oficial un stat care sprijină criminalitatea

Pe Facebook, Mihai Polițeanu a scris:

Huffington Post: “Toate aceste legi (n.n. proiectele de modificare a legilor justiției și penale) par a fi scrise de infractori, violatori și pedofili care, accidental, au ajuns în Parlament. Dacă aceste legi sunt adoptate, România va deveni oficial un stat care sprijină criminalitatea. Un stat de neguvernat, unde este imposibil sa-ți crești copilul sau să-ți planifici viața.”

Americanii mai scriu în articol despre protestul tăcut de la Sibiu care i-a scos din minți pe cei de la PSD. Protestatarii din Sibiu au creat o zonă liberă de corupție.

Doliu in presa romaneasca: Un cunoscut jurnalist a murit inecat la Costinesti!

In: ACTUALITATE

Este din nou doliu în presa din România. Jurnalistul Cristian Ciocoiu a decedat, după ce s-a înecat în Marea Neagră, la Costinești, scrie stiripesurse.ro. Anunțul a fost făcut de jurnalista Oana Costea.

”Am stat mult pe gânduri pana sa scriu. Ca încă îmi pare ireal. și nedrept. Și parca odată spus, devine cumva… definitiv. Cristi Ciocoiu a murit. S a inecat la Costinești, azi după amiaza. Ma rog pentru sufletul lui. Stiu ca și voi, toți cei care ați împărțit cu el zile de birou, nopți de teren și bucăți de viața, o veți face. Va țin la curent cu restul detaliilor… Dumnezeu sa l odihneasca”, scrie Oana Costea.

Cristian Ciocoiu a fost jurnalist de investigații și a lucrat pentru ”Bulina Roșie”, ”Evenimentul Zilei”, dar a avut și colaborări cu alte publicații.

Sursa: stiripesurse.ro

By: Stefan Mihalache Tags: , , , , , ,

Ungurii se pregatesc intens pentru 2018, anul celebrarii Marii Uniri: Cumpara pe banda rulanta trusturi de presa in Romania!

In: ACTUALITATE, International

Firma austriaca Media Development Management SRL a achizitionat mai multe ziare si portaluri de stiri aflate in proprietatea firmei Russmedia SRL. Printre acestea se numara cateva ziare regionale si din Romania. Este vorba despre ziarele tiparite: Jurnal Bihorean, Jurnal Aradean si Bihari Naplo (cotidian in limba maghiara) si portalurile bihon.ro, erdon.ro si Caras Online, transmite Rador.

Media Development Management SRL este condusa de omul de afaceri Heinrich Pecina. Acesta a devenit cunoscut anul trecut cand, cu o rapiditate suspecta, a inchis si vandut ziarul cu cel mai mare tiraj din Ungaria (Nepszabadsag) catre firma Opimus Press, care este in sfera de influenta a primarului din comuna Felcsut, Meszaros Lorinc, un apropiat al premierului Orban Viktor. Inchiderea influentului cotidian de orientare de stanga a fost un obiectiv nedeclarat al partidului de guvernamant, Fidesz, motiv pentru care Heinrich Pecina a fost suspectat ca nu ar fi facut aceasta tranzactie doar din motive economice.

Achizitia unor ziare regionale din Romania si Ungaria de catre firma lui Pecina – potrivit informatiilor portalului Atlatszo Erdely – are o puternica legatura cu campania electorala din Ungaria. Este cunoscut faptul ca Fidesz face mari eforturi sa-si mobilizeze electoratul din Romania pentru aceste alegeri. Pentru realizarea acestui acest scop, mai multe societati din Ungaria, care nu au legatura cu media, dar sunt considerate clientela guvernului maghiar, au cumparat mai multe ziare si portaluri de limba maghiara din Transilvania. Potrivit portalului Atlatszo Erdely, in aceasta categorie se incadreaza si achizitionarea de catre Pecina a presei editate pana in prezent de catre Russmedia SRL.

Propaganda lui Dragnea impotriva lui Soros a ajuns in Rusia! Ori propaganda ruseasca a ajuns la Dragnea?

In: Dosar&Interviu

O imagine dezgustatoare umple tot ecranul. Este chipul unui batran de pe care carnea se descompune si cade pe partea staga, lasand loc unei gauri viermoase. In spatele lui stau aliniate lingouri de aur. In Romania sigur l-ati recunoscut in imagine pe George Soros, dusmanul public al ultimilor doi ani, insa decrierea nu este din tara noastra ci din Rusia, scrie site-ul bbc.co.uk.

In ultimele luni, exact ca in Romania, miliardarul George a devenit la televiziunile rusesti inamicul public numarul unu, un fel de sperietoare pentru populatie. Spre exemplu, imaginea descrisa mai sus este preluata de pe postul FIVE TV, cu sediul in Sankt Petersburg si sustinator al Kremlinului.

Revolutia colorata

Realitatea este ca incepand din anii 1980 Soros a platit miliarde de dolari, prin diferite fundatii, pentru a-si face publice viziunile sociale sau pentru a-si apara interesele financiare. Afirmatie este valabila pe plan international, deci si in Rusia. In tara lui Putin aceste fundatii au desfasurat diferite protecte sociale, educationale, coonferinte si evenimente care sustin drepturile omului.

Insa pentru o societate exact atat de libera pe cat permite Putin, drepturile omului si libertatea presei sunt problematice. Asa se face ca la televiziunile rusesti actiunile fundatiilor sorosiste sunt prezentate ca incercari de a spala creierele copiilor, de a distrage atentia de la morala crestina sau chiar de tradare de tara.

In plus, multe televiziuni vorbesc despre o serie de revolutii colorate care au avut loc in Europa de Est si fostul bloc sovietic, toate sustinute mascat de Soros prin fundatiile sale. Exmple clare sunt in Ukraina – Euromaidanul, sau in Georgia. Acum, visul lui Soros este sa inceapa o revolutie colorata in Rusia, adica sa-l schimbe pe Putin si sa aduca pe cineva mai deschis dialogului si realatiei cu Uniunea Europeana.

In cele din urma apare si numele Romaniei la televiziunile rusesti. Ori de cate ori este prezentata situatia intr-o tara din estul Europei este mentionat si numele lui Soros, iar Romania a trecut prin proteste masive organizate, manipulate si generate de Soros insusi, spun rusii. Ca si o parte din romani.

Canalul Rossiya 1, principalul canal oficial al Kremlinului, arata ca in Macedonia suporteri ai unei echipe de fotbal, platiti de o fundatie sorosista, au provocat ciocniri violente cu fortele de ordine. Iar in Armenia protestele antiguvernamentale au fost deturnate de oamenii lui Soros, arata BBC.

Au facut o fixatie

In presa occidentala, George Soros a fost si este unul dinre cei mai mari critici ai administratiei Putin. Intr-un articol aparut in 2014 in The New York Review of Books Soros spunea:

”Europa isi risca in fata lui Putin insasi existenta ei”.

Un an mai tarziu acelasi Soros spunea:

”Putin este o amenintare pentru Europa mai mare decat ISIS”.

In acest context fixatia mass-media controlata de Kremlin pentru Soros devine clara. Conform CNA-ului rusesc, in ultimul an calendaristic numele lui Soros a aparut de 74 de ori, numai la televiziunea Rossiya 1.

Recent, cam orice lucru negativ se intampla in lume este vina lui Soros. Va suna cunoscut cu ce se intampla in Romania? Credeti ca rusii au Antena 3 a lor sau Romania TV a lor? Uitati inca un exemplu. Anul trecut, cand a explodat scandalul Panama Papers, in care a aparut si numele lui Putin, televiziunile Rossiya 1, Channel One si celebra Russia Today au repetat obsesiv ca toate dezvaluirile Panama Papers sunt opera lui Soros si a guvernului american. Ei spun ca o fundatie finanatata de Soros ar fi acordat burse pentru jurnalistii care au descoperit si publicat documentele respective. Invitatii la televiziunile respective fac acuzatii fara nici urma de sustinere sau fara argumente. Oare la noi nu vedem acelasi lucru?

In ultima vreme acuzatiile la adresa lui Soros incep sa ia amploare. Televiziunea detinuta de Gazprom, NTN, a difuzat zilele trecute un film care arata ca:

”Departamentul de Stat american si miliardarul George Soros finanteaza pe ascuns mass-media din Rusia pentru a sustine opozitia si pentru a-l inlatura pe Putin”.

Filmul nu contine argumente solide si nici dovezi clare, ci se bazeaza doar pe acuzatii.

A devenit o obisnuinta in Rusia lui Putin ca oricine are curajul sa deschida gura impotriva puterii sa fie adus la tacere. Uneori pentru totdeauna.

Revenind la Romania este aproape incredibil sa vedem in Rusia aproape aceeasi campanie si aceleasi acuzatii la televizor. Singura diferenta este ca in Romania Dragnea si Romania TV vorbesc despre Soros, nu Putin si Russia Today.

!-- Composite Start -->
Loading...